نمودار بالا رقابت سامسونگ و شیائومی را در بازار هند در چند سال گذشته نشان می دهد. غول فناوری کره جنوبی از سه ماهه دوم سال 2018 تا سه ماهه اول 2020 با کاهش سهم بازار مواجه شده است.اگر به خاطر داشته باشید، این بازه زمانی به دوران رکورد فروش سری گلکسی A اشاره دارد. شرایطی که باعث شد برند چینی از فرصت استفاده کند و سهم بیشتری از بازار هند را به خود اختصاص دهد.
با این حال، سامسونگ تمرکز خود را بر محصولات سری گلکسی A افزایش داد تا سهم از دست رفته خود را در بازار گوشی های هوشمند هند به دست آورد.
در نهایت، در سال 2022، سهم بازار شیائومی در هند به شدت کاهش یافت و احساسات ضد چینی و تمایل شهروندان هندی برای افزایش هزینه برای تلفن های هوشمند به این روند کمک کرد. اکنون سامسونگ همچنان در سال 2023 به افزایش سهم خود در این بازار ادامه می دهد، در حالی که شیائومی با کاهش چشمگیر سهم بازار مواجه شده است.
نمودار نقطه مقابل می تواند برای شیائومی نگران کننده باشد. واضح است که استراتژی معمول این شرکت برای فروش محصولات با کیفیت با قیمتی مقرون به صرفه تر از سایر رقبا در بازار هند جواب نمی دهد. احتمالاً این برند چینی نیاز به عرضه محصولات با کیفیت بهتر در بازار هند دارد، در غیر این صورت احتمالاً سامسونگ جایگاه خود را در این کشور حفظ خواهد کرد.