طبق گزارش GSMArena، آمازون، هوآوی و لنوو همگی در سال 2022 و سه ماهه پایانی آن رشد منفی داشته اند و تحلیلگران بازار می گویند که با حرکت رو به جلو، فروشندگان برای سودهای بلندمدت باید از مصرف کننده اصلی استفاده کنند. به همین دلیل است که برخی از شرکت های جدیدتر مانند Oppo و Xiaomi تعداد انگشت شماری تبلت میان رده را در سال 2022 معرفی کردند. با توجه به اینکه اقتصاد جهانی با مشکل تورم مواجه شده است، بسیاری از کاربران جنبه های زیادی را برای خرید محصولات مانند بالا در نظر می گیرند. تبلتهای پایانی، و انتخاب چنین محصولاتی برای بسیاری از افراد دشوار شده است.
از آنجایی که سال 2021 شاهد رشد قابل توجهی در فروش کروم بوک ها بودیم، آمار سال 2022 بسیار ناامیدکننده به نظر می رسد، اما با وجود کاهش تقاضا برای این محصولات، موجودی آنها در حال کاهش است. این امر به ویژه در فصل آینده بازگشت به مدرسه صادق خواهد بود.