پس از اینکه سیاست های گیج کننده جدید واتس اپ باعث شد برخی از کاربران تصور کنند داده های آنها با فیس بوک به اشتراک گذاشته شده است، این سرویس پیام رسان متعهد شده است شرایط استفاده خود را در کشورهای اتحادیه اروپا واضح تر کند. بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در وب سایت کمیسیون اتحادیه اروپا، واتس اپ امکان انصراف کاربران از قوانین جدید سرویس خود را آسان تر می کند و به وضوح توضیح می دهد که در صورت انجام چه اتفاقی می افتد.
به روز رسانی سیاست حفظ حریم خصوصی واتس اپ در سال 2021 نگرانی هایی را در مورد به اشتراک گذاری داده های کاربرانش با فیس بوک ایجاد کرد. این پیام رسان اعلام کرد در صورت عدم موافقت کاربران با شرایط ذکر شده، نمی توانند از خدمات آن استفاده کنند. اپلیکیشن پیام رسان متعلق به متا بعداً تصریح کرد که خط مشی جدید آن فقط برای کاربران شرکتی در نظر گرفته شده است و کاربران عادی را تحت تأثیر قرار نمی دهد. این شرکت در نهایت از تصمیم خود برای محدود کردن کاربران به دلیل سیاست های جدید حفظ حریم خصوصی خود عقب نشینی کرد.
سال گذشته، کمیسیون اتحادیه اروپا و شبکه حمایت از مصرفکننده (CPC) در پاسخ به تغییر سیاست واتساپ به این شرکت نامه نوشتند و از آن خواستند اطمینان حاصل کند که کاربران دقیقاً متوجه میشوند که با چه شرایطی موافقت میکنند و اطلاعات شخصی آنها مشمول چه مواردی است. استفاده می شود
The Verge مینویسد که واتساپ موافقت کرده است که تغییراتی در نحوه اجرای توافقنامههای کاربران ایجاد کند و اکنون امکان انصراف از سیاستهای جدید در دسترس است. این پیام رسان همچنین متعهد شده است توضیح دهد که چگونه تغییرات در سیاست های حفظ حریم خصوصی خود بر حقوق کاربران تأثیر می گذارد و به آنها اجازه می دهد تا از این تغییرات انصراف دهند یا رضایت خود را به تعویق بیندازند. در حال حاضر مشخص نیست که آیا تغییرات جدید این شرکت در ایالات متحده اعمال خواهد شد یا خیر.
دیدیه ریندرزکمیسر اتحادیه اروپا گفت: «من از تعهدات واتساپ برای تغییر رویههایش برای انطباق با قوانین اتحادیه اروپا، اطلاعرسانی فعالانه به کاربران از هرگونه بهروزرسانی قوانین حفظ حریم خصوصی و احترام به انتخابهای کاربران به جای مجبور کردن آنها به پذیرش تغییرات استقبال میکنم.
سواران وی در بخشی دیگر از توضیحات خود گفت: کاربران این حق را دارند که بدانند با چه چیزی موافقت می کنند و این انتخاب دقیقا شامل چه مواردی می شود؛ بنابراین افراد می توانند تصمیمات بهتری برای استفاده از پیام رسان بگیرند.