از این پس، هر زمان که Spotify را باز کنید، لیستی از آلبوم ها و لیست های پخش را در بالای صفحه مشاهده خواهید کرد، اما ممکن است یک پادکست ویدیویی را ببینید که به طور خودکار در پایین پخش می شود. یک ضربه روی پادکست شما را به آن می برد.
Spotify میگوید: گاهی اوقات یک تصویر بزرگ مانند اینستاگرام در زیر لیستهای پخش ظاهر میشود و جزئیات بیشتری در مورد لیستهای پخشی که کاربر ممکن است به آنها علاقه داشته باشد، ظاهر میشود.
در بالای برنامه Spotify، اگر روی Music یا Podcasts & Shows ضربه بزنید، فید جدیدی وارد خواهید کرد که از اسکرول عمودی پشتیبانی میکند. این فید بیشتر ما را به یاد اینستاگرام و تیک توک می اندازد تا اسپاتیفای. در فید مورد نظر می توانید بی نهایت محتوای صوتی را ببینید و در صورت تمایل آنها را ذخیره کنید.
نسخه جدید اپلیکیشن اسپاتیفای بسیاری از محتویات را به صورت خودکار پخش می کند و در بیشتر موارد می توانید پیش نمایش آن را بدون وارد شدن به صفحه هیچ فایل موسیقی یا ویدئویی مشاهده کنید. سیستم اسکرول عمودی تمام صفحه در همه جا در Spotify جدید وجود دارد.
لیست های پخش همیشه تنها مکان در Spotify برای کشف موسیقی جدید بوده اند، اما در نسخه جدید، راه های بیشتری برای کشف محتوای جدید وجود دارد. Spotify روی الگوریتم توصیه محتوای خود تمرکز ویژه ای داشته است، به خصوص در مورد پادکست ها.
مورد دیگری که در نسخه جدید Spotify جلب توجه می کند، شخصی سازی بیشتر به لطف هوش مصنوعی است. ویژگی Smart Shuffle به طور موقت موسیقی جدیدی را به لیست های پخش فعلی اضافه می کند. این آهنگ ها توسط الگوریتم نرم افزار بر اساس سلیقه شما انتخاب می شوند.
در حالی که نسخه جدید اسپاتیفای رونمایی شده است، رویترز گزارش می دهد که تعداد کاربران ماهانه این سرویس از مرز نیم میلیارد عبور کرده است. به گزارش این خبرگزاری، تعداد هنرمندانی که درآمدشان از یک میلیون دلار فراتر رفته در پنج سال گذشته دو برابر شده است. این عبارت برای هنرمندانی که بیش از 10000 دلار درآمد دارند نیز صدق می کند.