تیم کوک امید است که هدست واقعیت ترکیبی اپل تغییر بسیار مهمی را در بازار این محصولات ایجاد کند. توسعه این محصول و ایجاد قابلیت های آن دارای محدودیت هایی است که ممکن است باعث انحراف آن از هدف اولیه شده باشد.
مارک گورمن بلومبرگ جزئیات بیشتری در مورد هدست واقعیت ترکیبی اپل ارائه کرده است که نشان می دهد این دستگاه به شدت نسبت به آنچه غول فناوری کوپرتینویی انتظار داشت تغییر کرده است. به گفته چندین منبع ناشناس که با هدست اپل کار کرده اند، این محصول در ابتدا قرار بود یک عینک واقعیت افزوده سبک وزن باشد و اکنون ساختاری شبیه به هدست های واقعیت مجازی دارد و ارائه ویژگی های واقعیت افزوده را از طریق دوربین آسان می کند.
حدود هفت سال از اولین تصمیم اپل برای ساخت هدست واقعیت ترکیبی می گذرد و این محصول اکنون به دستگاهی تبدیل شده است که از باتری های جداگانه برای کاهش وزن استفاده می کند. اپل اولین بار این فناوری را در سال 2015 آزمایش کرد، اما به خوبی کار نکرد. این شرکت مستقر در کوپرتینو در ابتدا قصد داشت هدست واقعیت افزوده خود را به عنوان یک مانیتور خارجی برای مک عمل کند و تماس های ویدیویی چند نفره را فعال کند، اما در نهایت مجبور شد این ویژگی ها را حذف کند.
اپل هر ساله یک میلیارد دلار و بیش از هزار مهندس را به هدست واقعیت ترکیبی خود اختصاص داده است. طبق اعلامیه به گزارش گیزمودو، اگرچه هدست اپل احتمالا با قیمت سه هزار دلار روانه بازار خواهد شد، اما همچنان انتظار می رود که برای شرکت مذکور ضرر داشته باشد. متا قبلاً با هدست های Quest خود چنین ضررهایی را تجربه کرده است، اما ارزان ترین مدل های این شرکت تنها چند صد دلار قیمت دارند. با این حال، اخیراً فروش Quest 2 افزایش یافته و قیمت Quest Pro جدیدتر از 1500 دلار به 1000 دلار افزایش یافته است.
انتظار می رود هدست واقعیت افزوده اپل به طور پیش فرض با چندین اپلیکیشن از جمله Books، Camera، Safari، Music، Email و FaceTom عرضه شود. این شرکت می خواهد هدست آینده اش مانند آیفون انقلابی باشد. اگر اپل به یکی از پیشتازان عرصه واقعیت افزوده تبدیل شود، احتمالاً سالانه 25 میلیارد دلار درآمد کسب خواهد کرد.
انتظار می رود اپل هدست واقعیت را در رویداد WWDC امسال معرفی کند و اواخر سال جاری عرضه کند. شاید این محصول به دلیل قیمت 3000 دلاری بلافاصله مورد استقبال مردم قرار نگیرد. مینگ چی کوتحلیلگر خبری اپل می گوید که شرکت کوپرتینویی احتمالاً تا سال 2025 دو نسخه از هدست خود را عرضه خواهد کرد.