Adobe Connect 👥 یک نرم افزار کنفرانس آنلاین است که ویژگی های عالی و گزینه های همکاری عالی را ارائه می دهد. علیرغم اینکه تنظیمات میکروفون و صدا به طور معمول بدون مشکل است، برخی از کاربران ممکن است با مشکل قطع صدا و میکروفون برای جلسات و کلاس های آنلاین مواجه شوند. اگر شما یکی از این افراد هستید، می توانید آموزش حل مشکلات میکروفون و صدا در Adobe Connect را امروز در Enzel Web دنبال کنید.
رفع مشکل صدا و میکروفون در Adobe Connect
رفع مشکل صدا و میکروفون در Adobe Connect
تنظیم میکروفون و صدا در Adobe Connect یکی از کارهایی است که پس از نصب برنامه باید انجام دهید. در حالت پیش فرض، این تنظیمات استاندارد هستند، اما بسته به مدل و نوع میکروفون و اختلالاتی که در تنظیمات برنامه ایجاد می شود، ممکن است در Adobe Connect با مشکل صدا مواجه شوید. در Adme راه حل هایی را به شما آموزش می دهیم که می توانید امتحان کنید.
چگونه صدا را در Adobe Connect وصل کنیم؟
برای فعال کردن میکروفون در ویندوز دارای صدا، مراحل زیر را انجام دهید:
وارد تنظیمات شوید.
روی Privacy کلیک کنید.
میکروفون را انتخاب کنید. نوار لغزنده اجازه دادن به برنامهها برای استفاده از میکروفون من را فعال کنید.
و به Adobe Connect اجازه استفاده از میکروفون را بدهید.
نحوه فعال کردن میکروفون در گوشی Adobe Connect
برای فعال کردن میکروفون در Adobe Connect در گوشی خود، ابتدا برنامه را در دستگاه خود باز کنید. می توانید نماد میکروفون را در سمت راست صفحه مشاهده کنید. روی آن ضربه بزنید.
حالا گزینه Connect my microphone را انتخاب کنید.
سپس خواهید دید که آیکون خاکستری میکروفون به آبی تغییر کرده است. این نشان می دهد که میکروفون شما فعال است و شما می توانید برای تست میکروفون در Adobe Connect انجام دادن. اگر بعد از نصب احساس کردید که هنگام مکالمه در اندروید با مشکل میکروفون و عدم صدا مواجه هستید، می توانید از 10 روشی که قبلا آموزش دادیم استفاده کنید. کاربران گوشی های شیائومی نیز می توانند آموزش حل مشکل میکروفون در گوشی های شیائومی را دنبال کنند.
چرا در Adobe Connect صدا ندارم؟
قبلا نحوه حل مشکلات تصویر و وب کم در Adobe Connect در Enzel Web را به شما آموزش دادیم، اما اگر مشکل صدا در Adobe Connect از اتصال میکروفون مطمئن شوید. ممکن است میکروفون در طول فرآیند ضبط قطع شده باشد. همچنین بررسی کنید که میکروفون به ورودی صحیح وصل شده باشد. اکثر کارت های صدا دارای دو ورودی میکروفون و خط ورودی هستند. مطمئن شوید که میکروفون را به ورودی میکروفون وصل کرده اید.
اگر از تقویت کننده خارجی برای میکروفون استفاده می کنید، مطمئن شوید که همه اتصالات صحیح هستند. در این شرایط معمولا خروجی آمپلی فایر به ورودی Line In کارت صدا متصل می شود.
همچنین بررسی کنید که میکروفون شما به عنوان میکروفون پیش فرض در تنظیمات ضبط کنترل صدا در ویندوز انتخاب شده باشد.
اتصالات صدا و بلندگو را بررسی کنید.
دوباره Set Microphone Level Process را اجرا کنید.
تنظیم مجدد تنظیمات ضبط افزونه Breeze برای پاورپوینت به ارائه کیفیت بهتر صدا کمک می کند. برای دسترسی به این تنظیمات، به Breeze > Record بروید.
پیام وضعیت را در پنجره ضبط روایت مشاهده کنید. پنجره وضعیت باید ضبط را در طول فرآیند ضبط نشان دهد. اگر این عبارت را نمی بینید، باید پنجره را ببندید و فرآیند ضبط را دوباره شروع کنید.
فضای باقی مانده هارد دیسک را بررسی کنید. در هر دقیقه ضبط صدا به 1 مگابایت فضای ذخیره سازی نیاز دارید.
نحوه تنظیم صدا در Adobe Connect
برای اینکه مشکل صدا در Adobe Connect را تجربه نکنید، بهتر است روی خرید یک میکروفون یا هدست باکیفیت سرمایه گذاری کنید تا سطح صدای مطلوب را در Adobe Connect دریافت کنید. از استفاده از بلندگوها یا دستگاه هایی که ضبط و رندر صدای شما را کاهش می دهند خودداری کنید.
میکروفون را نزدیک دهان خود قرار دهید، اما نه آنقدر نزدیک که میکروفن صدایی ناهنجار دریافت کند.
در صورت امکان، به جای برنامه از برنامه دسکتاپ Adobe Connect استفاده کنید تا از ویژگی های صوتی پیشرفته استفاده کنید. از مرورگر در جلسات و کنفرانس ها شرکت نکنید.
برای پیکربندی جداگانه تنظیمات میکروفون، Audio Setup Wizard را اجرا کنید. پیکربندی نادرست تنظیمات صدا منجر به اختلالات صوتی مانند دو سطح صدای خیلی زیاد یا خیلی کم می شود. همچنین می تواند منجر به کوتاه شدن جملات، پژواک های صوتی و غیره شود. برای انجام این کار، به Menu Meeting > Manage my Settings > Audio Setup Wizard رفته و Audio Setup Wizard را اجرا کنید. این جادوگر کاربران را از طریق یک سری مراحل راهنمایی می کند تا سطوح و تنظیمات بهینه صدا را بر اساس میکروفونی که استفاده می کنند تعیین کنند.
گردانندگان و میزبانها نمیتوانند به همه کاربران اجازه دسترسی به میکروفون یا وبکم را بدهند، مگر اینکه از آنها خواسته شود صحبت کنند. برای فعال کردن صدا یا ویدیو برای شرکتکنندگان خاص، آنها را در غلاف شرکتکنندگان انتخاب کنید و سپس فعال کردن صدا/فعال کردن ویدیو را انتخاب کنید. برای شروع پخش صدا، روی نماد میکروفون در نوار منوی اصلی کلیک کنید. هنگامی که کاربر صحبت می کند، امواج صوتی ظاهر می شود که سطح صدا را نشان می دهد.
روی فلش رو به پایین در سمت راست نماد میکروفون کلیک کنید تا یک منوی پاپ آپ ظاهر شود. اگر صدای شما خیلی بلند یا خیلی ملایم است، Adjust Mic Volume را انتخاب کنید. هنگامی که یک شرکت کننده در حال پخش صدا است، یک نماد میکروفون در کنار نام شرکت کننده در غلاف شرکت کنندگان ظاهر می شود.
مطمئن شوید که کنترلهای VoIP را از تنظیمات Compliance & Control > Pods Management غیرفعال نکردهاید.
هنگام استفاده از وب کم برای اشتراک گذاری ویدیو، کیفیت ویدیو را تنظیم کنید تا تعادل بین کیفیت تصویر و استفاده از پهنای باند بهینه شود. از کیفیت پایین تری استفاده کنید یا دوربین خود را برای اتصالات با پهنای باند کم غیرفعال کنید.
اگر جلسه در حال ضبط است و صدا و تصویر با استفاده از وبکم پخش میشود، مطمئن شوید که وبکم روی «فقط ارائهکننده» تنظیم نشده است.
مطمئن شوید که دوربین مناسب انتخاب شده است و سیستم اجازه دسترسی به آن را دارد. برای انتخاب دوربین مناسب به Video Pod > Select Camera بروید. برای اجازه دسترسی به وب کم یا میکروفون روی Allow کلیک کنید.
مشکل وصل و قطع صدا در Adobe Connect
اگر صدا به طور کامل در Adobe Connect متوقف شد، باید Adobe Connect و مرورگر خود را ببندید و سپس هر دو را دوباره باز کنید تا به جلسه بپیوندید. اما اگر مشکل وصل و قطع صدا در Adobe Connect شما با مشکل سرعت اتصال اینترنت شما مواجه هستید. بهتر است از اتصال اینترنت کابلی استفاده کنید یا سعی کنید تا حد امکان به روتر نزدیک باشید. مطمئن شوید که سرعت اتصال خود را در Adobe Connect بر اساس نوع اتصالی که استفاده می کنید تنظیم کرده اید. همچنین آموزش 7 راه حل مشکل Connecting را در Adobe connect دنبال کنید.
حل مشکل صدای رباتیک در Adobe Connect
اگر در Adobe Connect مشکل پژواک یا صدای رباتیک می بینید، به این دلیل است که فردی که میکروفونش فعال است از طریق بلندگوهای خود به جلسه گوش می دهد و صدای بلندگوها توسط میکروفون او دریافت می شود و باعث بازخورد می شود. برای حل این مشکل از هدست/هدفون/تلفن استفاده کنید و بلندگوها را خاموش کنید.
اتصال صدا در Adobe Connect
اگر در Adobe Connect با مشکل صدا مواجه شدید، می توانید درایورهای سیستم خود را به روز کنید. اگر کمکی نکرد، می توانید سیستم خود را باز کنید و مطمئن شوید که کانکتورها شل نیستند و گرد و غبار آن را مسدود نمی کند. گاهی اوقات ممکن است مجبور شوید سیستم خود را از برق بکشید و دوباره آن را وصل کنید تا مشکل برطرف شود.
اگر از Adobe Connect و برنامه دیگری مانند Audition به طور همزمان استفاده می کنید، درایور شما به طور همزمان به یکی از آنها اختصاص داده می شود. بنابراین سعی کنید هنگام استفاده از Adobe Connect از برنامه دیگری استفاده نکنید.
رفع مشکل میکروفون در Adobe Connect روی گوشی
برای حل مشکل میکروفون در اندروید، آیفون یا دسکتاپ Adobe Connect نیز می توانید راه حل های زیر را در نظر بگیرید:
تنظیمات دستگاه خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که صدای دستگاه شما زیاد است و خاموش نیست. همچنین باید بررسی کنید که صدا در برنامه Adobe Connect روشن شده باشد.
تنظیمات صدا در گوشی Adobe Connect و سیستم خود را بررسی کنید. برای دسترسی به تنظیمات، روی نماد چرخ دنده در گوشه سمت راست بالای برنامه ضربه بزنید. از آنجا، Audio and Video را انتخاب کنید و مطمئن شوید که میکروفون و بلندگوها به درستی انتخاب شده و کار می کنند.
برنامه Adobe Connect را کاملا ببندید و دوباره باز کنید. این می تواند به حل مشکلات موقت کمک کند.
دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید. گاهی اوقات راه اندازی مجدد دستگاه می تواند مشکلات صدا را برطرف کند.
حذف و نصب مجدد برنامه نیز می تواند کمک کننده باشد. برنامه Adobe Connect را حذف نصب کنید و آن را دوباره از فروشگاه Google Play یا App Store نصب کنید.
چند راه حل دیگر برای رفع مشکل صدا در Adobe Connect Mobile
اگر همچنان مشکل صدا را در کلاس مجازی با گوشی های آیفون و اندروید تجربه می کنید، می توانید راه حل های زیر را نیز تست کنید:
برای رفع مشکل صدا در Adobe Connect در iPhone و Android خود، سعی کنید کش و داده های Adobe Connect را پاک کنید. برای این کار می توانید وارد تنظیمات گوشی خود شده و Apps را انتخاب کنید. از لیست برنامه ها، Adobe Connect را انتخاب کنید و روی دکمه Clear Data and Clear Cache ضربه بزنید.
همچنین می توانید گوشی خود را از حالت DND خارج کنید. برای این کار می توانید از 10 روش برای حل مشکل روشن شدن خودکار حالت Do Not Disturb (DND) در اندروید و آیفون استفاده کنید.
اگر از مرورگر استفاده می کنید، می توانید آن را به روز کنید و به آن اجازه دسترسی به میکروفون را بدهید.
علاوه بر این، می توانید از برنامه های تغییر IP استفاده کنید.
دوباره دسترسی اپلیکیشن به میکروفون گوشی را بررسی کرده و آن را فعال کنید.
مقاله راهنمای کامل را برای عیب یابی برنامه Adobe Connect دنبال کنید.
صدا در جلسات ضبط شده در Adobe Connect وجود ندارد
برای حل مشکلات صوتی در Adobe Connect، اگر فایل های صوتی MP3 دارید، Recording Repair را دانلود کنید تا به شما کمک کند فایل صوتی را با فایل ضبط شده ادغام کنید. اگر با این کار مشکل شما حل نشد، به روش زیر با Adobe تماس بگیرید و مشکل خود را شرح دهید. توجه داشته باشید که Adobe به اطلاعات زیر نیاز دارد:
- URL ضبط
- آدرس اینترنتی اتاق کنفرانس
- آیا در کنفرانس آنلاین مشکل صدا وجود داشت؟
- آیا ضبط ویرایش شده است؟
- مکانیسم صوتی مورد استفاده
- آیا زمان خاصی وجود دارد که صدایی در آن نباشد یا در کل کنفرانس صدا وجود نداشته باشد؟
نظرات و پیشنهادات شما؟
امیدواریم با راه حل هایی که امروز در آموزش حل مشکلات میکروفون و صدا در Adobe Connect توضیح دادیم، توانسته باشید جلسات آنلاین خود را بدون مشکل سپری کنید. اگر نکته ای مغفول مانده است یا اگر نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در قسمت نظرات همین مطلب با ما در میان بگذارید.