توماس شیفرمدیرعامل فولکس واگن می گوید خودروهای خودران این شرکت تا پایان دهه جاری عمدتاً در سراسر جهان عرضه خواهند شد. این بیانیه در حالی مطرح می شود که استارت آپ آرگو (فعال در حوزه فناوری خودران) در حال تعطیل شدن است. فولکس واگن در سال 2019 بیش از 2.6 میلیارد دلار در این استارتاپ سرمایه گذاری کرده بود.
فولکس واگن در واکنش به تعطیلی استارت آپ آرگو گفت که همکاری خود را با شرکت های این حوزه «تقویت» خواهد کرد. فولکس واگن می گوید در تلاش است تا «در اسرع وقت» پیشرفته ترین قابلیت ها را در خودروهای خودران به مشتریان ارائه دهد. این خودروساز آلمانی همچنین در تلاش است تا شراکت های مقرون به صرفه ای با دیگر بازیگران این حوزه ایجاد کند.
به گزارش رسانه اتوکار، فولکس واگن با همکاری این شرکت Cariad به توسعه فناوری خودران در چین ادامه می دهد و با بوش در سایر نقاط جهان همکاری می کند.
برنامه های فولکس واگن برای تولید خودروی خودران تا حد زیادی به تعویق افتاده است، اما این موضوع نه تنها این خودروساز آلمانی را آزار داده است و رقبای فولکس واگن نیز با مشکلاتی مانند همه گیری کرونا، کمبود تراشه و مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم کرده اند.
مدیرعامل فولکس واگن می گوید: «فناوری مورد نیاز در حال حاضر در دسترس است و ما در هامبورگ و مونیخ به صورت خودکار رانندگی می کنیم، اما قیمت خودروهای خودران هنوز بالاست. همیشه نیاز به اثبات این موضوع وجود دارد که سیستم خودران می تواند بهتر از انسان رانندگی کند. علاوه بر این، مقررات محدود کننده صنعت خودروهای خودران متعدد است و از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.”
توماس شیفر افزود که دیر یا زود خودروهای خودران وارد خواهند شد و به همین دلیل است که فولکس واگن بودجه زیادی را به سیستم های خودران اختصاص داده است. به گفته شیفر، فولکس واگن در تلاش است زودتر از سایر شرکت ها یک سیستم کاملاً خودمختار را در خودروهای خود پیاده کند.
مدیرعامل فولکس واگن با بیان اینکه موانع توسعه سیستم خودران بیشتر از آن چیزی است که به نظر می رسد، می گوید: قانون، سیستم دوربین، تراشه، مصرف انرژی و سرعت پردازش مواردی هستند که باید حل شوند. خودروهای خودران بزرگترین دستگاه جمع آوری داده در جهان باشد. “این یک سیستم واقعاً پیچیده است.”