بازار مرورگرهای دسکتاپ به آرامی به حرکت خود ادامه می دهد و تغییرات ماهانه در سهم بازار اغلب قابل توجه نیست. گزارش نوامبر 2022 نیز از این قاعده مستثنی نیست و تنها نوسانات کوچکی را در سهم بازار هر مرورگر نشان می دهد. اما مقایسه آمارهای چند ماه و سال پیش روند کلی این رشته را نشان می دهد. برای مایکروسافت اج، روند همچنان مثبت است و سهم بازار آن به آرامی اما پیوسته در حال افزایش است.
به گفته Neowin، داده های Statcounter نشان می دهد که سهم بازار مایکروسافت اج برای اولین بار از زمان معرفی آن از 11 درصد فراتر رفته است. سهم این مرورگر مبتنی بر کروم 0.31 درصد بهبود یافت و به 11.17 درصد رسید. در مقایسه، سهم Edge در سال گذشته تقریباً 9.52٪ بود.
گوگل کروم با سهم غیرقابل دسترس 66.13 درصدی (کاهش 0.36 درصدی نسبت به ماه گذشته) همچنان در جایگاه اول قرار دارد و اکنون تقریباً غیرممکن است که سایر مرورگرها به آن نزدیک شوند.
اگرچه سافاری اپل تنها بر روی مک در دسترس است، اما با سهم 9.62 درصدی (افزایش 0.26 درصدی نسبت به ماه قبل) سومین مرورگر محبوب جهان است. فایرفاکس با 7.1 درصد سهم (0.05 درصد افزایش نسبت به ماه قبل) و اپرا با 3.3 درصد سهم (0.29 درصد کاهش نسبت به ماه قبل) به ترتیب در رتبه های چهارم و پنجم قرار دارند.
سهم اینترنت اکسپلورر که قبلا پادشاه بازار مرورگرهای دسکتاپ بود، اکنون به حدود 0.77 درصد کاهش یافته است. علیرغم تلاشهای مداوم مایکروسافت برای جایگزینی مرورگر مذکور با Edge، که مدرنتر و کاربردیتر است و همچنین از حالت داخلی اینترنت اکسپلورر پشتیبانی میکند، برخی از افراد حاضر نیستند یا نمیتوانند اینترنت اکسپلورر را کنار بگذارند. شما می توانید تصویر مشابهی را در دنیای ویندوز مشاهده کنید، جایی که برخی افراد هنوز از ویندوز XP استفاده می کنند که در سال 2014 متوقف شد. انتظار می رود همین اتفاق برای ویندوز 7 نیز بیفتد.
جزئیات بیشتر درباره آخرین گزارش Statcounter را می توانید در وب سایت رسمی آن بخوانید. مثل همیشه، به یاد داشته باشید که این داده ها تقریبی هستند و نمی توان آنها را 100٪ دقیق در نظر گرفت.