گزارش جدید Canalys نشان می دهد که سهم اپل در بازار هدفون TWS به 30.9٪ رسیده است و این شرکت در واقع 23.8 میلیون هدفون بی سیم در سه ماهه سوم سال 2022 فروخته است. در این میان AirPods Pro 2 این شرکت 20٪ از کل حجم را به خود اختصاص داده است. فروش هدفون های بی سیم در این بازه زمانی به این معنی است که غول فناوری کوپرتینویی موفق به فروش 4.2 میلیون دستگاه شده است. این میزان فروش بسیار چشمگیر بوده و حجم فروش شرکت مذکور را در سه ماهه سوم سال 2021 به میزان قابل توجهی افزایش داده است و از سوی دیگر نزدیک ترین رقیب اپل یعنی سامسونگ در بازار هدفون TWS از نظر فروش بسیار عقب است.
به گزارش Wccftech، جایگاه بی رقیب اپل در بازار هدفون های بی سیم نشان می دهد که اگرچه سامسونگ در رتبه دوم این لیست قرار دارد، اما تنها 9.6 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. به طور خلاصه، سهم اپل در این بخش بیش از سه برابر سامسونگ است. این غول فناوری کره جنوبی 12 درصد از سهم خود را در این بازار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از دست داده است و تنها 7.4 میلیون هدفون TWS در سه ماهه سوم سال جاری به فروش رسانده است.
علیرغم موفقیت اپل در بازار هدفون های بی سیم TWS و محبوبیت بالای AirPods Pro 2، فروش کلی محصولات بازار صوتی با کاهش 4 درصدی نسبت به سال گذشته به 113.6 میلیون دستگاه رسید. خوشبختانه TWS زیرمجموعه ای از بازار صدا بود که نسبت به گذشته تا حدودی رشد کرد و با رشد 6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 76.9 میلیون دستگاه رسید. یکی از دلایل موفقیت چشمگیر اپل در این بازار احتمالاً ادغام نرم افزارهای سری AirPods با دیگر محصولات این برند است.
برخلاف هدفونهای بیسیم معمولی، اپل از تراشههای سفارشی در AirPods استفاده میکند که سرعت اتصال آن به iPhone یا iPad را افزایش میدهد. علاوه بر این، محبوبیت AirPod Pro 2 احتمالاً به دلیل لیست ارتقاءهای آن نسبت به نسخه قبلی است و شاید دلیل دیگری برای آن کاهش قیمت در خرده فروشان آنلاین باشد. در حال حاضر این محصول در فروشگاه هایی مانند آمازون با قیمت 200 دلار به فروش می رسد که کمتر از قیمت اصلی آن است.
نسل دوم اپل ایرپاد پرو نیز مانند نسخه اول این محصول، ابتدا با قیمت 249.99 دلار به بازار عرضه شد.