تسلا تنها برند خودرویی نیست که برای دسترسی به برخی ویژگیهای خودروهای برقی خود هزینه بیشتری از مشتریان دریافت میکند. اکنون مرسدس خدمات اشتراک سالانه 1200 دلاری خود را نیز برای دسترسی به شتاب بیشتر در محصولات خود معرفی کرده است. این سرویس باعث بهبود عملکرد EQE و EQS در انواع خودروها و SUV های استاندارد این برند می شود. افرادی که می خواهند از این ویژگی ها بر روی خودروی برقی خود استفاده کنند باید سالانه هزینه ای بپردازند. این اشتراک به لطف خروجی موتور و افزایش گشتاور، زمان شتاب را از 0 به 100 کیلومتر افزایش می دهد.
مرسدس توضیح داده است که سرویس افزایش سرعت یک تغییر نرم افزاری است و این بدان معناست که خودروی شما از قبل امکان استفاده از چنین قابلیتی را دارد اما برای دسترسی به آن باید هزینه اضافی پرداخت کنید. از سوی دیگر، شرکتهای دیگری مانند BMW نیز صندلیهای گرمکن را با اشتراک ماهیانه 18 دلار به مشتریان خود ارائه میکنند. این نوع خودروها با قیمت پایه بالاتری نسبت به خودروهای معمولی عرضه می شوند و مشخص نیست چرا شرکت های مختلف به ارائه خدمات اشتراک پولی روی محصولات خود روی آورده اند.
انگگت می نویسد مرسدس اولین شرکتی نیست که برای افزودن قابلیت به خودروهای خود هزینه اشتراک دریافت می کند. تسلا مدتهاست که از مشتریان خود خواسته است تا به آنها دسترسی به پیشرفتهترین دستیار راننده هوشمند خود را بدهند. این شرکت همچنین برای باز کردن حداکثر ظرفیت باتری، مبلغ اضافی را از خریداران مدل S دریافت میکند.
استراتژی تجاری سازندگان خودروهای الکتریکی دقیقاً مشخص نیست. همانطور که دنیای فناوری به سمت خدمات اشتراک پیش می رود، مرسدس امیدوار است که به یک جریان ثابت درآمد مشتری محور دست یابد.