داده های جدید نشان می دهد که صنعت پخش آنلاین همچنان به رشد خود ادامه می دهد و بخش موسیقی بر این حوزه تسلط دارد. جالب اینجاست که ضبطهای گرامافون همچنان به حیات خود ادامه میدهند و به گفته RIAA، در سال 2022 برای اولین بار در دههها سیدی فروش بیشتری خواهند داشت.
طبق گزارش RIAA، درآمد صنعت موسیقی ایالات متحده با 6 درصد افزایش به رکورد جدید 15.9 میلیارد دلار در سال 2022 خواهد رسید و در 6 سال گذشته به رشد خود ادامه داده است. صنعت استریم 84 درصد از این درآمد را به خود اختصاص داده است و پس از آن فروش موسیقی فیزیکی با سهم 11 درصدی قرار دارد. رتبه سوم این لیست متعلق به دانلودهای دیجیتال است که 3 درصد از این سهم بازار را به خود اختصاص داده است.
در ادامه به بررسی درآمد بخشهای مختلف صنعت موسیقی میپردازیم:
- محصولات فیزیکی: 1.7 میلیارد دلار (چهار درصد افزایش نسبت به سال گذشته)
- سی دی: 483 میلیون دلار (18 درصد کاهش نسبت به سال قبل)
- رکوردهای گرامافون: 1.2 میلیارد دلار (17 درصد افزایش نسبت به سال قبل)
- جریان: 13.3 میلیارد دلار (7 درصد افزایش سالانه)
- خدمات اشتراک پولی: 10.2 میلیارد دلار (8 درصد افزایش نسبت به سال قبل)
- اشتراک در سطح محدود: 1.1 میلیارد دلار (افزایش 18 درصدی نسبت به سال گذشته)
- جریان تبلیغات: 108 میلیارد دلار (6 درصد افزایش نسبت به سال گذشته)
بر اساس گزارش RIAA، میانگین تعداد اشتراکهای سرویسهای استریم به مدت 10 سال سالانه افزایش یافته و به 92 میلیون مشترک رسیده است. در مقایسه، تعداد مشترکین این سرویس در سال 2021 برابر با 84 میلیون نفر بوده است.
درآمد حاصل از فروش موسیقی فیزیکی در سال 2022 به 1.7 میلیارد دلار خواهد رسید که نسبت به سال قبل 4 درصد افزایش داشته است. درآمد حاصل از فروش صفحات گرامافون نیز با 17 درصد افزایش به 1.2 میلیارد دلار رسید.