طبق گزارش موسسه تحقیقاتی کانترپوینت، آیفون 13 اپل توانست در آخرین ماه سال 2022 بازار موبایل چین را در اختیار بگیرد. اپل با آیفون 13 سه جایگاه برتر را به خود اختصاص داد آیفون 13 پرو مکس و او آیفون 13 پرو را دریافت کرد. Honor و Oppo به ترتیب در رتبه های چهارم و پنجم قرار گرفتند.
کاربران چینی در دسامبر سال گذشته بیش از 980 مدل گوشی هوشمند خریداری کردند که نسبت به سال 2021 (1100 مدل) کمتر است. در دسامبر 2022، اپل موفق شد بیش از 10 درصد از حجم فروش گوشی های چینی را به خود اختصاص دهد. آیفون 13 اپل با سهم 6.6 درصدی بهترین عملکرد را از خود نشان داد.
فروش آیفون 13 در فصل پایانی سال 2022 بیش از دو برابر افزایش یافت و فروش آیفون 13 پرو مکس و آیفون 13 پرو نیز همزمان افزایش یافت. این سه مدل در مجموع 60 درصد از فروش گوشی های اپل را در بازار چین به ثبت رساندند.
عملکرد خوب آنر در بازار چین را می توان ناشی از افزایش تعداد فروشگاه های فیزیکی و رونمایی بیشتر از دستگاه های میان رده و اقتصادی دانست. آنر X30 با سهم 1.8 درصدی پرفروش ترین گوشی اندرویدی بازار چین بود.