یک موسسه تحقیقاتی می گوید درآمد تبلیغاتی توییتر در دسامبر 2022 71 درصد کاهش یافته است. در آن زمان شرکای تبلیغاتی عمده توییتر به دلیل خرید این شبکه اجتماعی توسط الون ماسکفعالیت خود را موقتاً متوقف کرده بودند.
به گزارش رویترز، توییتر در تلاش است تا دوباره درآمد تبلیغاتی خود را افزایش دهد. این شبکه اجتماعی میزبان ویژگی های جدید است، تبلیغات رایگان بیشتری را در اختیار مشاغل قرار می دهد و ممنوعیت تبلیغات سیاسی را لغو می کند. توییتر همچنین به شرکتها اجازه میدهد تا کنترل بیشتری بر مکان نمایش تبلیغات داشته باشند.
بر اساس داده های شرکت تحقیقاتی SMI، هزینه های تبلیغاتی توییتر در نوامبر 2022 (آبان و آذر 1401) نسبت به مدت مشابه سال 2021، 55 درصد کاهش یافته است. به طور معمول، بودجه تبلیغاتی شرکت ها در ماه نوامبر افزایش می یابد، زیرا اکثر برندها به دنبال فروش هستند. محصولات خود را در فصل تعطیلات سال.
بسیاری از شرکتهای فعال در توییتر تبلیغات خود را در ماه نوامبر متوقف کردند، تقریباً در همان زمانی که ایلان ماسک تعداد زیادی از حسابهای تعلیق شده را بازیابی کرد. به گفته شرکت تحقیقاتی Pathmatics، پس از تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، 14 نفر از 30 شریک اصلی تبلیغاتی این شبکه اجتماعی تمامی تبلیغات خود را متوقف کردند.