امروزه با گسترش فضای رقابتی بین کسب و کارها و توسعه فناوری های مختلف برای ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان، انتخاب مناسب ترین و بهترین نرم افزار CRM برای هر کسب و کاری از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع اگر می خواهید در زمینه کاری خود موفق باشید، باید از همان ابتدا با راه اندازی یک سیستم مدیریت حرفه ای مشتری و در نهایت با تصمیم گیری، دیدی 360 درجه نسبت به هر اتفاقی که در اطراف شما می افتد داشته باشید. مدیریت صحیح، بهره وری تمام بخش های مختلف سازمان خود را به حداکثر برسانید.
در ادامه این مقاله قصد داریم برخی از مهم ترین مواردی که برای انتخاب بهترین نرم افزار CRM باید در نظر داشته باشید را معرفی کنیم و در نهایت به بررسی و ارزیابی نرم افزار CRM جولیو که توسط ایرانیان طراحی و تولید شده است می پردازیم. کارشناسان . با ما بمان.
نرم افزار CRM چیست؟ چگونه بهترین CRM را انتخاب کنیم؟
شاید بهتر باشد قبل از هر توضیحی نگاهی کلی به اپلیکیشن و چرایی نیاز سازمان ها به نرم افزار CRM بیندازیم. اصطلاح CRM مخفف مدیریت ارتباط با مشتری است. در واقع این کلمه نشان می دهد که شما می توانید با استفاده از این سیستم تمامی اطلاعات مربوط به مشتریان سازمان خود را به صورت طبقه بندی شده ثبت کرده و تمامی ارتباطات خود را با مشتریان خود به صورت یکپارچه مدیریت کنید.
نکته مهمی که برای انتخاب بهترین نرم افزار CRM باید در نظر داشته باشید این است که امروزه با توسعه سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری، ممکن است تعریف فوق برای بیان اهمیت و کاربرد این سیستم ها کافی نباشد. زیرا امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به روز رسانی مداوم سیستم های CRM، قابلیت ثبت اطلاعات و طبقه بندی داده ها از ابتدایی ترین ویژگی های این نرم افزارها می باشد. به عبارت دیگر، با توسعه مستمر نرم افزار CRM، استفاده از این سیستم های پیشرفته در مدیریت ارتباطات و ثبت اطلاعات مشتریان خلاصه نشده است و سازمان ها انتظاراتی بسیار فراتر از این قابلیت ها از نرم افزار CRM دارند. بنابراین به عنوان اولین و مهمترین نکته باید به یاد داشته باشید که برای انتخاب بهترین نرم افزار CRM توجه به امکانات پیشرفته نرم افزار مورد نظر یکی از مهمترین موارد می باشد.
پس از بررسی و ارزیابی امکانات CRM، نوبت به بررسی شرکت ارائه دهنده آن می رسد. هر چقدر هم که یک سیستم نرم افزاری مفید و کاربردی به نظر برسد، زمانی ارزشمند است که توسط یک سازمان قابل اعتماد ارائه شود و پشتیبانی و خدمات پس از فروش باکیفیت ارائه کند. در ادامه در مورد این دو موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد.
ویژگی ها و ویژگی های کلیدی بهترین نرم افزار CRM
همانطور که گفتیم برای دادن لقب «بهترین» به یک نرم افزار CRM، ابتدا باید ویژگی ها و ویژگی های پیشرفته آن را ارزیابی کنید. در ادامه به معرفی برخی از جذاب ترین ویژگی هایی می پردازیم که یک CRM برتر علاوه بر ویژگی های اولیه خود باید داشته باشد.
دسترسی به نرم افزار CRM
یکی از مهم ترین مسائلی که باید در انتخاب بهترین نرم افزار CRM برای کسب و کار خود در نظر بگیرید، پلتفرم و نحوه دسترسی به سیستم CRM است. بسته به ماهیت کسبوکارتان، باید انتخاب کنید که آیا میخواهید از یک نرمافزار CRM ابری استفاده کنید یا ترجیح میدهید که نرمافزار CRM سازمانتان بر روی سرورهای داخلی شرکتتان اجرا شود. هر کدام از این دو راه حل دارای مزایا و معایبی هستند و انتخاب بین این دو موضوع تنها به نحوه فعالیت کسب و کار و حوزه کاری شما بستگی دارد. لازم به ذکر است که معمولا نرم افزار CRM حرفه ای را می توان بر روی هر دو پلتفرم راه اندازی کرد.
به طور کلی، برخی از مهم ترین تفاوت های این دو راه حل عبارتند از:
- در راهکارهای محلی آزادی بیشتری در سفارشی سازی سیستم و شخصی سازی ویژگی های آن خواهید داشت اما در نسخه های ابری این موضوع کمی محدودتر خواهد بود.
- در نسخه ابری تنها دسترسی به اینترنت برای استفاده از CRM کافی است اما در نسخه های محلی احتمالاً به دسترسی فیزیکی به شبکه سازمان نیاز خواهید داشت.
- در نسخه های محلی مسئولیت نگهداری و نگهداری تجهیزات بر عهده کارشناسان سازمان شما می باشد اما در نسخه های ابری این اقدام توسط شرکت میزبان انجام می شود.
- در نسخه های محلی فقط یک بار لایسنس محصول مورد نظر را خریداری می کنید اما در نسخه های ابری باید هزینه اشتراک ماهانه یا سالانه بپردازید.
- همگام سازی نرم افزار CRM سازمان شما با سایر سرویس ها در نسخه های محلی بسیار ساده تر خواهد بود، اما ممکن است امکان اتصال CRM ابری به برخی از خدمات دیگر سازمان شما وجود نداشته باشد.
اتصال نرم افزار CRM به خدمات دیگر
درست است که نرم افزار CRM امروزه به یکی از سیستم های اصلی کسب و کار تبدیل شده است، اما قرار نیست شما فقط از یک سرویس در کسب و کار خود استفاده کنید. به هر حال، برای فعالیت در کسب و کار خود و ارائه خدمات به مشتریان، علاوه بر نرم افزار CRM در کسب و کار خود، باید خدمات دیگری را نیز راه اندازی کنید. بنابراین حتما به این نکته توجه داشته باشید که نرم افزار CRM شما باید قابلیت اتصال به سایر سرویس های درون سازمانی را داشته باشد.
اتصال نرم افزار CRM به شبکه های اجتماعی
امروزه با گسترش دسترسی به اینترنت، شبکه های اجتماعی یکی از بخش های اصلی زندگی همه مردم و سازمان ها را تشکیل می دهند. با افزایش فعالیت افراد در این شبکه های اجتماعی، شرکت های معتبر ارائه دهنده نرم افزار CRM نیز راهکارهایی برای اتصال این سیستم به شبکه های اجتماعی ارائه کرده اند که هر کدام از این راهکارها به شما کمک می کند تا با حضور گسترده تر در فضای مجازی فروش کسب و کار خود را افزایش دهید. فضا. افزایش دادن
هوش مصنوعی در بهترین نرم افزار CRM
یکی از پیشرفته ترین قابلیت هایی که امروزه در اکثر سرویس ها و سیستم های پیشرفته وجود دارد، استفاده از هوش مصنوعی (AI) است. اگر نرم افزار CRM سازمان شما از این قابلیت بسیار پیشرفته پشتیبانی کند، قطعا عملکرد شما در زمینه های مختلف تا حد زیادی بهبود خواهد یافت. بنابراین، هنگام انتخاب بهترین نرم افزار CRM برای کسب و کار خود، پیشنهاد می کنیم این ویژگی کلیدی را در نظر بگیرید و ترجیحاً از سیستم هایی استفاده کنید که از دستیارهای مبتنی بر هوش مصنوعی پشتیبانی می کنند. این دستیاران هوشمند به شما کمک می کنند تا بسیاری از فعالیت های روزانه خود را خودکار کنید و درآمد سازمان خود را از طریق پیشنهادات فروش چندین برابر کنید.