حسین اسلامی در این نامه خطاب به وزیر راه، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و جمعی دیگر از مسئولان، دلیل ایجاد این محدودیت را رفاه مسافران و یا عرضه پایینتر دانسته است. قیمت و کیفیت بهتر خدمات، اما هدف از پاسخگویی به اعتراضات تاکسی هاست. به طور رسمی فعال است.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، در این نامه ابتدا به اخباری که در این مدت از تاکسی های آنلاین منتشر شده اشاره شده است. خبری مبنی بر محدودیت فعالیت رانندگان تاکسی آنلاین توسط شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و همچنین خبر دیگری مبنی بر محدودیت تردد بین جاده ای رانندگان تاکسی آنلاین توسط پلیس راهور به پلیس راه که منجر به انتقادات فراوان
در ادامه این نامه آمده است: نگاهی اجمالی به محتوای هر دو خبر نشان می دهد که دلیل ایجاد محدودیت های مذکور رفاه مسافران یا ارائه قیمت های کمتر یا ارائه خدمات با کیفیت بهتر نبوده، بلکه هدف بوده است. برای پاسخ به اعتراض تاکسی های رسمی فعال در فرودگاه و تاکسی های رسمی بین شهری است.»
حسین اسلامی در این نامه بخشی از نامه پلیس راهور را در این خصوص آورده است که در آن گفته شده فعالیت ناوگان پلاک شخصی و جابجایی مسافر زیر نظر شرکت های خصوصی و اینترنتی با نام اسنپ، تپسی و ماکسیم و … در زمینه حمل و نقل خارجی. شهری… باعث تضییع حقوق رانندگان حمل و نقل عمومی فعال در حوزه مسافربری و افزایش تصادفات می شود و وی در نامه خود نوشت: مشابه این اظهارات را می توان در مصاحبه شرکت فرودگاهی امام خمینی (ره) مشاهده کرد. 1200 تاکسی فرودگاه در محیط در فرودگاه حضور دارند و گاهی برای پذیرش مسافر چندین ساعت منتظر می مانند و در مقابل ترمینال در مقابل گروهی از شرکت های مسافربری خصوصی صف می کشند… سرانجام در پی اعتراض تاکسی های ویژه فرودگاه، موضوع به دادگاه فرودگاه کشیده شد.
موارد فوق در حالی رخ داده است که انتظار می رود در اتخاذ چنین تصمیماتی، رفاه مصرف کنندگان (مسافران) در اولویت قرار گیرد و یا حداقل رفاه آنها فدای رضایت رانندگان نشود. این در حالی است که اجرای هر یک از محدودیت های فوق، انتخاب مسافران را به شدت محدود کرده و مسافران را مجبور به استفاده از تاکسی های رسمی با قیمت های متعدد و بسیار بالاتر خواهد کرد.
اسلامی خواستار رفع این محدودیت ها شده است: «با توجه به مطالب ذکر شده و با توجه به اینکه رضایت رانندگان رسمی تاکسی را قطعا می توان با روش های دیگری از جمله بهره وری و بهینه سازی این ناوگان و استفاده از روش های جدید به جای با روشهای سنتی و اصولاً نمیتوان و نباید انحصار را به نفع گروهی ایجاد کرد، باید دستور داد؛ محدودیتهای فوقالذکر که تأثیر مستقیمی بر رفاه مسافران دارد، برداشته شود.»
در پایان این نامه آمده است: سازمان نظام صنفی رایانه ای آمادگی خود را جهت برگزاری جلسات و ارائه راهکار مناسب برای موضوع رفع دغدغه های موجود اعلام و تاکید می کند که جلب رضایت مشتری از یک سو و از سوی دیگر، ارائهدهندگان خدمات، جزء لاینفک اهداف پلتفرمها است و در این وضعیت نامناسب اقتصادی حاکم بر کشور، ترجیح انحصاری یک طرف عواقب و نارضایتیهای فراوانی را در پی خواهد داشت.
این نامه به امضای اسلامی برای مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، سید محمدرضا سید نورانی رئیس شورا و مرکز ملی رقابت، محمد خوانساری معاون وزیر و رئیس سازمان بازرسی کل کشور رسیده است. سازمان فناوری اطلاعات ایران، حسین فرهیدزاده. معاون وزیر و مدیر عامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، احمد آسانلو معاون وزیر و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، حسن مومنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، سید کمال هادیان فر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا و حمیدرضا سیدی رئیس هیئت مدیره مدیران و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اعزام شدند.