الون ماسک میگوید توییتر درآمد حاصل از تبلیغاتی را که در پاسخهای توییت نشان داده میشود با افرادی که اشتراک ماهانه Twitter Blue Verified را خریداری کردهاند به اشتراک میگذارد. به گفته مدیر عامل توییتر، حسابهایی که از نسخه قدیمی تیک آبی استفاده میکنند، اگر Twitter Blue Verified را دریافت نکنند، طی چند ماه تیک آبی را از دست خواهند داد.
طرح تقسیم درآمد تبلیغات با تولیدکنندگان محتوا رسما آغاز شده است، اما هنوز نمی دانیم توییتر از چه مکانیزمی استفاده خواهد کرد.
به گفته Verge، نسخه اشتراک توییتر به طور معمول ۸ دلار در ماه هزینه دارد، اما اگر این کار را از طریق اپ استور یا گوگل پلی انجام دهید، باید ۱۱ دلار در ماه بپردازید. ارزان ترین نسخه سرویس اشتراک توییتر زمانی ارائه می شود که یک طرح سالانه خریداری می کنید. هزینه این طرح 84 دلار است.
مشخص نیست که هر تبلیغ نمایش داده شده در بخش بازپخش چقدر برای سازنده محتوا درآمد دارد. حدس زدن سخت است زیرا توییتر رابطه جالبی با شرکت های تبلیغاتی ندارد.
در حالی که طراحی جدید توییتر به شکلی غیرمنتظره معرفی شد، ایلان ماسک مدتهاست اهمیتی که برای تولیدکنندگان محتوا قائل است، نشان داده است.
یکی از مزایای سرویس اشتراک توییتر امکان انتشار تصاویر با کیفیت بالاتر و ویدیوهای طولانی تر است. اکنون توییتر تعداد بازدیدهای توییت ها را نیز نمایش می دهد.
توییتر مدتهاست که امکان کسب درآمد با ویژگیهایی مانند Tips و Super Follows را برای سازندگان محتوا فراهم کرده است، اما اشتراک درآمد از تبلیغات یک پدیده نسبتاً جدید است. با این طرح جدید، توییتر بهتر می تواند با پلتفرم هایی مانند یوتیوب، اینستاگرام و تیک توک رقابت کند.