تقاطع صنعت بازی و خودرو؛ سونی و هوندا یک خودروی الکتریکی مجهز به پلی استیشن 5 تولید می کنند


سونی و هوندا قصد دارند از موسیقی، فیلم و کنسول پلی استیشن 5 برای رقابت با تسلا در بازار خودروهای برقی استفاده کنند. همانطور که فایننشال تایمز می نویسد، خودروی الکتریکی جدید سونی و هوندا تمرکز ویژه ای بر ویژگی های سرگرم کننده خواهد داشت.

سونی و هوندا دو ماه پیش برای ایجاد یک شرکت جدید با نام آزمایشی Sony Honda Mobility همکاری کردند، اما به زودی به یک برند جدید با نام خود تبدیل شدند. روسای این شرکت می گویند سونی هوندا موبیلیتی قصد دارد با استفاده از موقعیت ویژه سونی در صنعت سرگرمی خودرویی بهتر از آنچه رقبا در بازار عرضه کرده اند تولید کند.

ایزومی کاوانیشی که پیش از این مدیریت کسب و کار رباتیک هوش مصنوعی سونی را بر عهده داشت، گفت: “سونی دارای محتوا، خدمات و فناوری های سرگرمی محور است که مردم دوست دارند.” ما در حال تطبیق این دارایی ها با حوزه حمل و نقل هستیم و این نقطه قوت اصلی ما برای رقابت با تسلا خواهد بود او می‌گوید تسلا در حال حاضر «سرویس‌های محتوا» را ارائه نمی‌کند و استفاده از پلی‌استیشن 5 در خودروی جدید سونی و هوندا کار بزرگی است.

یاسوهیده میزونورئیس هیئت مدیره سونی هوندا موبیلیتی که پیش از این ریاست واحد خودروسازی هوندا را بر عهده داشت، می گوید که این شرکت جدید که در نتیجه همکاری سونی و هوندا ایجاد شده است، روند ویژه ای را برای تولید خودرو در نظر خواهد گرفت که مبتنی بر ارائه آن است. محتوای سرگرم کننده در وهله اول

سونی هوندا موبیلیتی به جای تزریق نرم افزار به خودرو پس از پایان تولید، بهینه سازی هایی را در فرآیند ساخت انجام می دهد تا خودرو توانایی ارائه ویژگی های سرگرم کننده از نظر سخت افزاری را داشته باشد. سونی و هوندا اولین خودروی الکتریکی جدید خود را در سال 2025 در بازار آمریکای شمالی عرضه خواهند کرد.

خودروی مشترک سونی و هوندا علاوه بر رقابت با تسلا، به لطف تمرکز بر محتوای نرم افزاری می تواند رقیبی برای خودروهای مشابه ساخت گوگل و به خصوص اپل باشد.

سونی و هوندا گفته اند که در حال کار بر روی یک خودروی کاملاً خودران هستند. این هدف قبلا توسط شرکت هایی مانند اوبر و گوگل دنبال می شد، اما با افزایش چالش ها، در نهایت تصمیم به تعطیلی پروژه یا کاهش شدید بودجه گرفتند. شرکت هوش مصنوعی Argo که توسط فورد و فولکس واگن حمایت می شود، ماه گذشته اعلام کرد که “فاصله زیادی تا سودآوری دارد” و بنابراین تمام فعالیت های خود را متوقف خواهد کرد.

مقالات مرتبط:

سونی می گوید برای لذت بردن از فضای داخلی خودرو، «باید فضایی را ایجاد کنید که مجبور به رانندگی نباشید» و به همین دلیل استفاده از سیستم رانندگی خودکار مهم است. به گفته سونی، فناوری خودران باید به طور قابل توجهی نسبت به وضعیت فعلی بهبود یابد و رسیدن به چنین پیشرفتی زمان می برد.

برخی از تحلیلگران می گویند که برنامه های بزرگ سونی و هوندا احتمالاً هدف دیگری را دنبال می کند: نمایش ویژگی ها و خدماتی که دیگر خودروسازان می خواهند در خودروهای خود استفاده کنند. تحلیلگر CLSA می گوید که سونی از طریق چنین پروژه ای می تواند فروش قطعاتی مانند سنسورها را افزایش دهد و جایگاه خود را در بازار محصولات مصرفی تقویت کند.