عملکرد نسخه های اخیر DLSS واقعا چشمگیر است و اگرچه رقبایی مانند FidelityFX Super Resolution (FSR) AMD وجود دارد، انویدیا نشان داده است که از هوش مصنوعی به نحو بهتری بهره می برد. DLSS 3 گواه برتری انویدیا در این زمینه است. این فناوری با استفاده از هوش مصنوعی هنگام اجرای بازی ها و تولید فریم های اضافی به افزایش کیفیت کمک می کند.
علاوه بر این، در پلتفرم مودینگ RTX Remix، انویدیا مجموعه ای از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را برای بهبود بافت ها، افزودن نور بیشتر به صحنه ها و غیره ارائه می دهد. Portal RTX نمونه بسیار خوبی از قدرت این ابزار در احیای بازی های قدیمی است.
نیازی به گفتن نیست که انویدیا تنها شرکتی نیست که از هوش مصنوعی در صنعت بازی استفاده می کند. زیرا اخیراً از این فناوری برای افزودن خطوط صوتی به Morrowind کلاسیک استفاده شده است.
مزیت های ذکر شده تنها بخشی از مزایای استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بازی است. با این حال باید اساس هوش مصنوعی را در بازی ها نیز در نظر بگیریم. ابزارهایی مانند MassEntity در موتور بازی سازی Unreal Engine 5 نوید ارائه کلاس های بزرگی از شخصیت های مبتنی بر هوش مصنوعی را با ورودی های ساده می دهند و این یکی از جنبه های هیجان انگیز استفاده از این فناوری در زمینه بازی های رایانه ای است و می تواند سرعت را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. توسعه عناوین مختلف .
توسعه بازی ها به روشی کارآمد
به گزارش DigitalTrends، در سال 2020، انویدیا یکی از مدل های هوش مصنوعی را با هدف بازسازی Pac-Mac آموزش داد. این بازی در 50000 قسمت از بازی آموزش داده شد و دو شبکه عصبی بدون نیاز به موتور بازی موفق به ساخت نسخه قابل بازی آن شدند. هوش مصنوعی بدون نیاز به قوانین نظارتی و هیچ پارامتری توانست به راحتی بازی را درک کند و آن را بازسازی کند.