مشتری وفاداری به برند را از طریق تحویل مداوم محصولات با ارزش بالا، تمرکز بینظیر بر تجربه و خدمات مشتری و ثبات در همه جنبهها به دست میآورد. زمان زیادی طول می کشد تا وفاداری به برند ایجاد شود که در نهایت باعث می شود مشتریان به سمت شما بازگردند.
طبق گفته Invesp، هزینه جذب مشتری پنج برابر بیشتر از حفظ مشتری است. بنابراین، اگر به دنبال گسترش کسب و کار خود با به حداقل رساندن هزینه های اولیه هستید، باید بر تقویت وفاداری به برند خود در بین مصرف کنندگان تمرکز کنید. برای مشاوره در زمینه طراحی لوگوی تجاری خود می توانید به طراحان موسسه فرهنگی هنری همای هنر مراجعه کنید. اعضای این موسسه در حین طراحی لوگوی بی نظیر برای کسب و کار شما با صبر و حوصله به مشتریان مشاوره می دهند.
لوگوی شما نقشی حیاتی در القای این وفاداری در ذهن دنبال کنندگان پرشور شما دارد. این لوگو به عنوان یک نماد آشنا عمل می کند و نشان دهنده قابلیت اطمینان، در دسترس بودن و محصولات با کیفیت است. مصرف کنندگان هر بار که برای خرید محصولات شما در بازار هستند به دلیل لوگوی شما به سمت فروشگاه شما کشیده می شوند.
بنابراین داشتن لوگو باید یکی از اولویت های اصلی شما باشد. زیرا برای موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم است.
مشتریان هدف را جذب می کند
یکی از اهداف اصلی کسب و کار، جذب مشتریان بیشتر از طریق تکنیک های بازاریابی بصری است. لوگو به طور برجسته بر روی مواد تبلیغاتی ظاهر می شود و تاثیر تبلیغات را بر اذهان عمومی چند برابر می کند و اساس هر کمپین بازاریابی برای جذب مشتریان هدف را تشکیل می دهد.
کارکرد طراحی لوگو در تجارت
در ادامه به نحوه عملکرد طراحی لوگو در تجارت اشاره خواهیم کرد. طراحی لوگو، از جمله رنگ ها و سبک، با ایدئولوژی کسب و کار و محصولات شما هماهنگ است.
رنگ
به عنوان مثال، هنگامی که یک پالت رنگ خاص را برای لوگو و برند خود انتخاب می کنید، به دنبال برانگیختن احساسات خاصی در مشتریان خود هستید. قرمز نشان دهنده یک برند پر سر و صدا، پرشور و جوان است. آبی نشان دهنده صلح و آگاهی معنوی است. در حالی که زرد به معنای شاد، دوستانه، پرانرژی و غیره است. هر رنگ با جمعیتی خاص طنین انداز می شود و آنها را به سمت محصولات شما می کشاند.
فونت
به طور مشابه، یک فونت لوگو با شخصیت و ارزش های شرکت شما صحبت می کند و مخاطبانی را که می خواهید با برند خود درگیر کنید، هدف قرار می دهد. یک فونت با وقار و سنتی با طراحی مینیمالیستی نشان دهنده یک نام تجاری با پایه مصرف کننده بالغ است. برعکس، یک فونت گرد با منحنی های نرم برای مارک های کودکان مناسب تر است. زیرا جذاب و راحت به نظر می رسد.
مشتریان
1. مرتبط: لوگو یک تصویر بصری از یک نام تجاری است. بنابراین، باید به شرکتی که نمایندگی می کند مربوط باشد. کسب و کارهای کوچک باید خود را در بازار تثبیت کنند و لوگویی ایجاد کنند که مختص طرح تجاری آنها باشد و متناسب با موقعیت کاری آنها طراحی شود.
2. مقیاس پذیر: از آنجایی که لوگوی شما در تمام مواد فیزیکی و بازاریابی آنلاین شما ظاهر می شود، باید مقیاس پذیر باشد. مقیاس پذیری اجازه می دهد تا لوگو بدون از دست دادن پیام پنهان خود، اندازه آن را افزایش یا کاهش دهد. بنابراین، لوگوی مناسب دارای قدرت فریبنده کافی برای استفاده در تمامی کانال های بازاریابی است.
3. به یاد ماندنی: یک لوگوی خاطره انگیز توجه مخاطب را به خود جلب می کند و خود را در ذهن بینندگان جای می دهد. همچنین، حتی پس از اینکه شخص فقط یک بار لوگو را دید، به راحتی می تواند آن را به خاطر بسپارد.
4. همیشه: از آنجایی که لوگوی شما نمایانگر گرافیکی کسب و کار شما است، میخواهید که حتی پس از سالها ثابت بماند. در طراحی لوگوی خود عمر طولانی را هدف قرار دهید. زیرا با وجود تغییر روند، باید دائمی باشد.
5. متفاوت: یک لوگوی چشمگیر باعث می شود برند شما در یک بازار شلوغ متمایز شود و آن را از رقبا متمایز کند. پس مطمئن شوید که لوگوی شما گسسته است و در منظره ای که قرار گرفته است شبیه هیچ لوگوی دیگری نیست. برای دریافت لوگوی منحصر به فرد و کاملا خلاقانه می توانید طراحی لوگوی خود را به طراحان موسسه فرهنگی هنری هما هنر بسپارید.