در نسخه جدید بینگ، زمانی که عبارت مورد نظر خود را جستجو می کنید، پنل جدیدی در سمت راست صفحه مشاهده می کنید که حاوی نکات مهم با محوریت سوال شما است. مایکروسافت این نکات را از وب سایت هایی که با آن ها شراکت تجاری ندارد، استخراج می کند.
وبسایتهای غیردولتی که بودجه دریافت نمیکنند، برای ادامه فعالیت به درآمد تبلیغات متکی هستند. با افزایش ترافیک از طریق موتورهای جستجو و جذب کاربران بیشتر به وب سایت ها، درآمد افزایش می یابد.
ساختار جدید بینگ برای به حداقل رساندن تمایل کاربران به کلیک کردن بر روی لینک ها طراحی شده است. این یک فاجعه برای وب سایت های خبری است.
ساتیا نادلامدیرعامل مایکروسافت در سخنان خود همواره بر افزایش بهره وری موتورهای جستجو به لطف ابزارهای هوش مصنوعی تاکید داشته است اما این بهره وری می تواند به معنای کاهش درآمد وب سایت ها باشد.
نادلا در مصاحبه ای جدید گفت که بینگ برای تولیدکنندگان محتوا اهمیت زیادی قائل است و به همین دلیل لینک های مستقیم تمام یافته های آن در زیر پاسخ ها نمایش داده می شود تا کاربر با کلیک روی آنها اطلاعات بیشتری کسب کند. با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که کاربر روی این پیوندها کلیک کند.
گوگل مدت زیادی است که از هوش مصنوعی برای بهینه سازی نتایج جستجو استفاده می کند. با این حال، موتور جستجوی گوگل در حال حاضر به عملکرد مشابه Bing مجهز نیست. گوگل چت باتی به نام Bard معرفی کرده است که مستقل از موتور جستجو کار می کند. این راه حل برای صاحبان وب سایت منطقی تر و بهتر به نظر می رسد.
بینگ کاربران بسیار کمتری نسبت به گوگل دارد، بنابراین سیستم موتور جستجوی جدید مایکروسافت ممکن است در ابتدا خیلی مشکل ساز نباشد، اما ردموندی ها باید خود را برای شکایت های احتمالی از سوی رسانه ها آماده کنند.
نظر شما در این مورد چیست؟