اطلاعات گزارش جدیدی از تجارت تبلیغاتی اپل منتشر کرد و اعلام کرد که این شرکت برنامه ای برای نمایش تبلیغات بیشتر در آیفون ندارد و ظاهرا از درآمد فعلی خود راضی است.
این در حالی است که برخی گزارش های اخیر بلومبرگ به این موضوع اشاره کرده اند که اپل قصد دارد درآمد کسب و کار تبلیغات خود را سه برابر کند. نکته دیگر ماجرا این است که در سال 2018، سازنده آیفون در مورد افزودن تبلیغات جدید به Spotlight تحقیق کرد، اما این طرح لغو شد.
گزارش جدیدی از The Information تنش های فعلی بین تجربه محصول اپل و تبلیغات را پوشش می دهد و با گزارش های اخیر درباره تصمیمات تبلیغاتی این برند در تضاد است. در برخی شایعات قبلی گفته شده بود که برخی از اعضای تیم تبلیغاتی اپل نگرانی خود را از افزایش بیش از حد تبلیغات مطرح کرده اند و شاید یکی از دلایل عدم اجرای تبلیغات در Spotlight همین بوده است.
به گزارش 9to5Mac، ارتباط اپل با تبلیغات ماه گذشته با راه اندازی دو جایگاه تبلیغاتی جدید در تب Today و در پایین محصولات برنامه های دیگر توسعه دهندگان در اپ استور اهمیت بیشتری پیدا کرد. اپل پس از شکایت توسعه دهندگان از تعداد تبلیغات مربوط به کازینو و شرط بندی که در کنار برنامه هایشان ظاهر می شود، نمایش برخی از دسته های تبلیغاتی بحث برانگیز را متوقف کرد.
این غول فناوری مستقر در کوپرتینو همچنین به دلیل اجرای سیاست شفافیت ردیابی اپلیکیشن که قدرت شبکه های تبلیغاتی شخص ثالث را برای به اشتراک گذاری داده های کاربران کاهش می دهد، مورد انتقاد قرار گرفته است. این گروه از منتقدان معتقدند که اپل این تغییر را صرفا برای افزایش جذابیت شبکه تبلیغاتی اپ استور خود و حذف رقبا انجام داده است.
مدیران اپل این موضوع را رد کرده و به اهداف حفاظت از حریم خصوصی مشتریان و تجربه کاربری اشاره کرده اند. گزارش امروز The Information این موضوع را تایید می کند. از طرفی به نظر می رسد تاد ترزا رئیس تبلیغات اپل در تصمیم گیری برای اجرای سیاست شفافیت ردیابی اپلیکیشن دخالتی نداشت.
اگرچه اپل در گزارش های درآمد اخیر خود به طور فزاینده ای از مؤلفه تبلیغاتی کسب و کار خدمات خود به عنوان محرک اصلی رشد درآمد در آینده یاد می کند، تغییرات اخیر در بخش تبلیغات جستجوی App Store تعداد تبلیغات قابل مشاهده در فروشگاه را سه برابر کرده است. البته منابع با خوشحالی اعلام کرده اند که کاربران اپل نباید انتظار داشته باشند که تبلیغات به این زودی ها بر کل سیستم عامل تاثیر بگذارد و بحث ها در مورد محصول پریمیوم این شرکت را سنگین نگه می دارد.
با این حال، بلومبرگ قبلاً اعلام کرده بود که انتظار دارد تبلیغات بعدی اپل در برنامه Maps این شرکت ظاهر شود. بر اساس گزارشها، این سازنده آیفون همچنین در حال بررسی نمایش تبلیغات در فروشگاههای دیگر خود از جمله کتاب و پادکست است. اپل همچنین از خدمات ورزشی خود، مانند لیگ برتر فوتبال، از ماه فوریه، به عنوان جریان های درآمد اضافی تبلیغات استفاده خواهد کرد.