الون ماسک توییتر در جدیدترین نمونه تغییرات اساسی اعلام کرده است که تولیدکنندگان محتوا از این پس می توانند از طریق محتوایی که تولید می کنند درآمد کسب کنند.
از زمان فروش توییتر به ماسک، این شبکه اجتماعی مبتنی بر متن برای مدیریت هزینه ها و درآمدزایی بیشتر دستخوش تغییرات قابل توجهی شده است. یکی از وظایف مهم ایلان ماسک اخراج هزاران کارمند توییتر و طراحی مجدد سرویس اشتراک توییتر آبی بود.
سرویس اشتراک توییتر مستلزم پرداخت یک تیک آبی است. در حالی که واکنش شدیدی علیه این سرویس وجود داشته است، ایلان ماسک آبی را یکی از منابع اصلی درآمد توییتر می داند.
تولیدکنندگان محتوا در توییتر میتوانند 97 درصد از درآمد حاصل از این شبکه اجتماعی را تا 50000 دلار نگه دارند. پس از عبور از این مرز، سهم تولیدکنندگان محتوا به 80 درصد می رسد. توییتر با Stripe برای پرداخت به کاربران شریک شده است.
تنها زمانی به کاربران پرداخت می شود که میزان درآمد به حداقل 50 دلار برسد. حتی در صورت تعلیق حساب کاربری، امکان بازگرداندن پول کاربران برای سرویس اشتراک وجود ندارد.