مجله فایننشال تایمز در گزارشی تحلیلی می گوید علاقه جوانان آمریکایی به محصولات اپل بسیار بیشتر از رقبای این شرکت است. مصرف کنندگان جوان در ایالات متحده “نگران هستند که به دلیل نداشتن آیفون طرد شوند.” این پدیده کاربران را به خرید محصولات و خدمات دیگر اپل واداشته است. در نتیجه این وضعیت، اپل توانسته سهم خود را در بازارهای مختلف افزایش دهد.
افرادی که بعد از سال 1375 به دنیا آمده اند ایجاد کرد شناخته شده است که 34 درصد از خریداران آیفون در سراسر ایالات متحده را تشکیل می دهند. سهم نسل Z در فروش محصولات سامسونگ در آمریکا تنها 10 درصد است.
فایننشال تایمز میگوید که نسلهای قدیمی معمولاً بین آیفون و گوشیهای اندرویدی تفاوتی قائل نمیشوند. علاقه ویژه کاربران جوان به دستگاه های اپل تنها به آیفون محدود نمی شود و احتمال خرید محصولات دیگر مانند ایرپاد، اپل واچ و مک بسیار زیاد است.
طبق گزارش موسسه تحقیقاتی Canalys، اپل به ازای هر 100 آیفونی که در بازار جهانی میفروشد، 26 آیپد، 17 اپل واچ و 35 ایرپاد میفروشد. این آمار برای هر 100 گوشی سامسونگ کمتر از 11 تبلت، 6 ساعت هوشمند و 6 هدفون بی سیم را شامل می شود. این آمار در حالی ثبت می شود که میانگین قیمت فروش آیفون تقریبا سه برابر بیشتر از گوشی های اندرویدی است.